• Vragen? Bel
  • Huisartsenpraktijk Noord
Huisartsenpraktijk Krimpen Heins, Grotenhuis & Den Butter

Diabetes Mellitus (suikerziekte)

Het zorgprogramma Diabetes is bedoeld voor alle patiënten met Diabetes Mellitus (type 2), die onder behandeling zijn van de huisarts.

Wat is het zorgprogramma Diabetes Mellitus?

Diabetes Mellitus wordt ook wel suikerziekte genoemd. Bij mensen met suikerziekte kan het lichaam de bloedsuiker (glucosegehalte) niet goed in evenwicht houden.

De praktijkverpleegkundige houdt een spreekuur voor patiënten met Diabetes Mellitus. Tijdens dit spreekuur worden patiënten met Diabetes Mellitus begeleid om het glucosegehalte in het bloed normaal te houden, zodat klachten en complicaties beperkt blijven of worden voorkomen. De praktijkverpleegkundige werkt altijd onder supervisie van uw huisarts. Klik hier voor meer informatie over onze praktijkverpleegkundige(n).

Bij elke controle wordt gewerkt volgens vaste afspraken die in een protocol staan. Tijdens de controle wordt onder andere aandacht besteed aan:

• Welzijn
  • Lichamelijk onderzoek
  • Geneesmiddelen
  • Gezonde voeding
  • Lichaamsbeweging
  • Gewichtsbeheersing
  • Onderzoek en behandeling van risicofactoren voor hart- en vaatziekten
  • Stoppen met roken
  • Klachten en eventuele complicaties van Diabetes Mellitus

Welke zorgaanbieders werken aan dit zorgprogramma mee?

Uw huisarts en de praktijkverpleegkundige werken binnen het zorgprogramma voor Diabetes Mellitus samen met andere zorgaanbieders in Gezondheidscentrum Krimpen. Na overleg met uw huisarts of praktijkverpleegkundige kunt u worden doorverwezen naar één of meerdere van de volgende zorgaanbieders:

• Diëtist
  • Fysiotherapeut
  • Internist
  • Oogarts
  • Pedicure
  • Podotherapeut
  • Star-MDC (fundus)

Uiteraard wordt uw behandeling aangepast aan uw persoonlijke behoeften en voorkeuren.

Wilt u meer weten over het zorgprogramma Diabetes Mellitus? Neem dan contact op met de huisartsenpraktijk of klik hier voor de folder.